Øresundshøj

Grundejerforeningen Øresundshøj er en rækkehusbebyggelse med 124 huse fra 2006-2008 beliggende i Nivå ud mod Øresund, ca. 30 km nord for København.

Vejene Hyldehøj, Pilehøj og Slåenhøj danner tilsammen Øresundshøj. Rækkehusene der er fra 89 – 134 m2 blev bygget af Hoffmann Ejendomme i perioden 2006 -2008 og er tegnet af Thora Arkitekterne.

Bebyggelsen er beliggende tæt på højen, hvorfra der er en fantastisk udsigt over området, Lergravssøerne, Øresund og Hven. Der er kort afstand og cykelsti til såvel Nivå Skole, Nivå Center, Nivå station samt Nivå Havn. Lave Skov med løbe- og gå ruter er også i kort afstand fra Øresundshøj.

Nivå tilbyder en bred vifte af muligheder som for eksempel bibliotekets familieklub, biografklub, gymnastikforening, fodboldklub m.m.

Afstand til:

• Nivå Havn: 1,5 km