Orientering fra bestyrelsen oktober 2025

Bestyrelsen har haft møder den 25. September og den 20. Oktober
Der er udarbejdet et fælles referat fra de to møder:

John har valgt at trække sig fra bestyrelsen
Lene har som suppleant tiltrådt bestyrelsen pr. 25. September

1). El ladestander udvalget vil til bestyrelsens næste møde fremsende løsningsforslag,
som kan holdes indenfor budgetforslag 2026.
Bestyrelsen vil herefter anbefale et forslag til Generalforsamling 2026, som så træffer beslutning i sagen.

2). Retningslinjer for brug af fællesarealer til afholdelse af fest med festtelt.

I ordensreglementet er anført : “Det er ikke tilladt at opstille telte eller holde fester på fællesarealet uden tilladelse fra bestyrelsen “.

Flere har efterspurgt, hvordan man skal forholde sig, hvis man ønsker at få tilladelse til benytte fællesarealet med opstilling af festtelt.

Bestyrelsen kan give tilladelse når der fremsendes ansøgning :
Ansøgningen skal fremsendes til bestyrelsesmailen senest 2 uger før arrangementets afholdelse.
Ansøgningen skal indeholde oplysninger om tidspunkt, forventet deltagerantal og planlagt opsætning.
Festteltet og øvrige installationer må maksimalt være opstillet i 48 timer inklusive opsætning og nedtagning.
Elektriske installationer skal være lovlige og sikkerhedsmæssige forsvarlige.
Lyden skal holdes på et niveau, der er foreneligt med almindelig hensyntagen til naboer.
Efter kl. 23.00 skal lydniveauet reduceres væsentligt
Arrangøren er ansvarlig for oprydning umiddelbart efter at arrangementet er slut. Såfremt der ikke er ryddet op indenfor 48 timer, vil bestyrelsen sørge for dette på arrangørens regning.
Såfremt disse principper ikke overholdes, kan bestyrelsen kræve arrangementet afbrudt.
Hvis man får tilladelse, skal man i god tid orientere naboerne om arrangementet.

3). Det er stadig mulighed for at melde sig til legepladsudvalget.
Der er indtil nu 3 personer der har meldt sig.
Bestyrelsen havde forventet en større interesse for at få indflydelse på forbedring af legepladserne.
Der er udarbejdet et kommissorium for udvalgets arbejde.
Mette vil være kontaktperson til bestyrelsen.
Udvalget vil få mulighed for at komme med ønsker til forbedringer til budget 2026.

4). Omlægning af trappeløb og opsætning af trappegelændere.
Omlægning af trapper, som ligger dårligt, og opsætning af trappegelændere skulle have været udført her i efteråret. Grundet travlhed hos leverandøren er arbejdet udskudt til foråret 2026.
Planlagt opstart uge 5, forventet færdig uge 9 i 2026.

6). Der er arrangeret plantedag den 16. November startende kl. 10.30
Vi skal plante frugttræer planlagte steder på de grønne fællesarealer.
Vi håber mange vil komme og deltage og have et par hyggelige timer med gode naboer.
Meld Jer på Facebook, der serveres pizza samt øl og sodavand efter plantningen.

7). Fældning af søjleavnbøg træer mellem enderækkehusene samt nyplantning med egnede buske.
Bestyrelsen er ved at indhente forslag, og arbejdet vil evt. blive foretaget i indeværende år.

De bedste hilsner
Bestyrelsen